dissabte, 14 de juliol de 2012

Hummus

Us agraden els cigrons però a l'estiu us costa de menjar-ne? Doncs avui us proposo una alternativa ràpida i senzilla, que us servirà d'entrant o acompanyant: l'hummus.

L'hummus es tracta d'una mena de patè de cigrons, que us el podeu menjar acompanyat de torrades, crackers o bé de crudités (palets de pastanaga, cogombre, pebrot...).

L'hummus és un plat molt complert, donada la combinació entre els cigrons i el tahini, ja que crea una proteïna molt important per al cos. D'altra banda, és un plat complert amb vitamines, minerals, fibra i els cigrons fan una aportació de calci i ferro i els tahini fa l'aportació d'àcids grassos insaturats i és, per se, un antioxidant natural. 

U sia... sa, sa, saníssim!
Els ingredients necessaris per a l'hummus són els següents, tot i que jo ho he mesurat tot a ull i no puc indicar-vos ben bé les quantitats:

- cigrons
- tahini 
- suc de llimona (dues cullerades)
- all
- aigua (una o dues cullerades, en funció de l'espessor desitjada)
- comí en pols (jo no en tenia i hi he posat pebre negre)


Posem els ingredients dins del got de la batedora de braç (minipimer) i en fem una pasta. Aquesta cosa marró de la foto de sota és el tahini, que es tracta de pasta de sèsam, en el meu cas, torrat i ecològic.


Quan tenim la pasta, mirem si és al nostre gust d'espessa, i sempre hi podem afegir una cullerada més d'aigua. Jo no hi poso sal, però també és un bon moment per provar-ho i posar-hi un pessic de sal i tornar a batre.


A l'hora d'emplatar-ho, he posat pebre vermell dolç i oli pel damunt, i cap a la taula!!!!!


I per acompanyar, jo ho he fet amb uns crackers de la casa Schär,  sense gluten i sense lactosa.

3 comentaris:

  1. Nyammmm, m'encanta l'hummus i precisament fa molts dies que no en faig... M'ho has fet recordar. Petonets, Mònica.

    ResponElimina
  2. Vaig fer el teu hummus, espectacularrrrr! L'he penjat al meu blog, jeje... que bó està, es el primer cop que el faig jo mateixa :-)

    ResponElimina