dilluns, 6 de maig de 2013

Hamburgueses de quinoa, pastanaga i pebrot

Acabo de descobrir la quinoa! N'havia sentit a parlar força, però no em decidia mai a fer-ne, fins que m'he llençat de cap a l'aigua i, escolta... m'ha agradat!

La quinoa prové de Sudamèrica, és un pseudocereal, no conté glúten i és molt, molt proteic. Conté entre un 12 i un 18% de proteïna, que és un valor molt elevat. Però una proteïna sense B12!!!!

És important saber que la quinoa s'ha de rentar abans de bullir, com l'arròs que s'utilitza per al sushi. En el cas de l'arròs treiem el midó i en el cas de la quinoa treiem una coberta amargant que té.


Per fer aquestes hamburgueses necessitem:
- 50gr quinoa
- 100ml aigua
- mig pebrot
- dues pastanagues
- una ceba
- mig all
- salsa de soja
- oli
- sal
- dues culleradetes de farina de cigró
- aigua

Primer netegem la quinoa. Per cuire-la, necessitem una part de quinoa i dues d'aigua. Posem l'aigua al foc i quan arrenca el bull hi afegim la quinoa. Llavors abaixem el foc i ho tapem, fent que vagi fent xup xup i que es vagi bebent tota l'aigua.

Mentres, piquem el pebrot, les pastanagues, la ceba i l'all. Jo ho he fet a la picadora, i m'ha quedat tot uniforme.
 

Tot això ho he posat en un cassó amb oli, li he tirat un pessic de sal i que s'anés fent, mica en mica. I quan ja està de tot cuit hi afegim la quinoa i remenem. 

Per tal de lligar-ho, utilitzem farina de cigró i aigua com aglutinant. Això farà que la massa quedi compacta  i que no se'ns trenqui quan la manipulem.

Ara ve el moment de donar forma d'hamburguesa... Molt senzill amb una maquineta nova que he comprat de la casa Ibili pel mòdic preu de 5 euros. En treuré molt de rendiment, perquè tinc intenció de fer moltes hamburgueses!

Primer de tot hem de fer papers perquè no s'enganxi la pasta al plàstic de l'artefacte, i per a això he recuperat un compàs de quan feia vuitè d'EGB. M'encantava aquest compàs! Era modern a l'època, molt modern, amb aquest color fúcsia... Era l'enveja de totes les nenes de la classe :-)



I quan tinguem fetes les rodones, retallem!

Tinc pasta per a tres hamburgueses, així que he fet sis cercles. Un per cada banda de l'hamburguesa. Lògic, oi?
Posem un paper i al damunt la pasta.

Posem un altre paper al damunt, tanquem i pressionem l'aparell.

I què ens surt????
Una magnífica hamburguesa vegetal!!!!! Queda maca, oi?

N'he fetes tres...

Ara les deixo en repòs, embolicades en paper film, a la nevera durant un parell d'hores. Passat aquest temps, tenim dues opcions per coure-les: a la planxa, com la majoria d'hamburgueses, o al forn.

Jo escullo la segona opció, al forn, i l'he preescalfat a 180º i hi poso les hamburgueses durant 10 minuts, els dono la volta, i les deixo 10 minuts més.

Per acompanyar, com que la quinoa té molta proteïna, és recomanable acompanyar-ho per una amanida amb enciam, tomàquet, cogombre... al gust de cadascú.

5 comentaris:

  1. Noia, si que és versàtil això de la quinoa...quina ma de plats que es poden preparar! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. i la de coses que em queden per fer amb la quinoa...

      Elimina
  2. Molt bona Marta, no se perquè no et vaig agafar la segona hamburguesa que em donaves....les hauries de comercialitzar...Jo te les compro!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs tranquil·la Belen, anirem provant sabors nous... Estic pensant i em venen multituds d'ingredients al cap!!!!

      Elimina
  3. No es veuem les imatges. Es poden congelar perque jo 6 hamburguesses no em menjaría com a molt una.

    ResponElimina