divendres, 18 d’abril de 2014

Saltejat llarg de pastanaga i xirivia

El primer dia que vaig anar a la classe de la Bradford, ara ja fa mig any (qui ho diria, oi?) vaig haver de cuinar ingredients que desconeixia completament, entre ells la xirivia. No n'havia menjat en tota la meva punyetera vida. 

Sabia que és una verdura que s'acostuma a posar al caldo i poca cosa més. A casa meva mai s'havia utilitzat.  I d'aquí a que es pugui menjar hi va un pas ben gros.

Així doncs, el curs m'ha servit, i m'està servint, per conèixer ingredients que no hauria comprat mai, per conèixe'ls  i per utilitzar-los i introduir-los a la meva dieta habitual.

És un pas que vaig fent mica en mica. Admeto que no cada dia menjo menús de cuina energètica, però sí que ho faig sovint. Tot depèn del temps i de les ganes que tinc per cuinar, que no sempre hi són!!!!

Aquest primer dia de curs vaig haver d'admetre que la xirivia, cuinada a l'estil energètic, té bon gust. Molt bon gust. Em va sorprendre. Em va recordar a la patata, de debò. I ja sabem tots que la patata, al ser solanàcea i estar a la zona yin del gràfic famós d'aliments, no és apte per a la dieta energètica. 


Els ingredients necessaris per aquest plat, que combinarem sempre amb proteïna, cereal i fulla verda, són:
  • 4 pastanagues
  • 2 xirivies
  • oli
  • sal
  • suc concentrat de poma
  • tamari (o salsa de soja)
En primer lloc netejarem les pastanagues i les xirivies. Jo personalment les acostumo a pelar, però si la verdura és ecològica aquest pas us el podeu saltar. 

Tallem les verdures segons el mètode rodat, que és el que hi ha a la imatge, i bullim les només xirivies durant dos minuts i les escorrem. Aquest pas de bullir-les només les fem ara que és ja final de temporada, tot i que jo acostumo a fer-ho per costum, així la textura queda més de patata.


En una cassola posem un raig d'oli, les pastanagues, les xirivies i un pessic de sal.


Ho tapem i ho deixem a foc suau durant uns 30 minuts. De tant en tant, sense destapar, ho remenem. Movem la cassola amb els braços, però sempre sense destapar!!!!

Passat aquest temps, verifiquem que la verdura està cuita i afegim una cullerada de suc de poma concentrat i una cullerada de tamari. Ho remenem tot un altre cop, perquè s'integrin tots els sabors, i servim.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada