diumenge, 3 d’agost de 2014

Tabulé de quinoa

Tot i que s'associa menjar amanida a l'estiu, el cert és que durant tot l'any estem acostumats a menjar-ne algun tipus. Són lleugeres, les podem combinar amb qualsevol cosa que tinguem a la nevera, i quan anem a dinar fora, mai falta l'amanida com a primer plat.

Els qui hem coneixeu saber que sóc pro-Israel, tinc afinitat amb el món jueu, amb les persones de religió jueva, amb la cultura jueva i, com no, també en la gastronomia jueva. Però que sigui tan pro cap al judaïsme no vol dir que no pugui menjar un plat d'origen àrab com el d'avui.  Si la cultura culinària d'una religió que no segueixo m'agrada, doncs la provo. Si la puc menjar, no li faré cap fàstic!!! I més quan es tracta de receptes sanes, equilibrades, complertes i refrescants com aquesta!


Generalment és una amanida que es fa amb bulgur, una mena de sèmola de pasta de blat. Però com que té gluten, l'he substituït per quinoa, i el resultat és excepcional, de debò!!!!

Necessitarem:
  • una tassa de quinoa
  • dues tasses d'aigua
  • julivert picat
  • menta picada
  • 1/2 cogombre
  • 1 ceba tendra
  • 2 tomàquets
  • 1 dent d'all
  • suc d'una llimona
  • oli
  • sal
El procediment és simple, molt simple.

En primer lloc rentem bé la quinoa, sota l'aixeta, per treure'n la saponina que té. I un cop ben neta la posem en una olleta amb les dues parts d'aigua i sal. Tapem i ho coem a foc suau durant uns 25 minuts a foc baix.


El resultat serà aquest. Haurà doblat el seu volum i veurem que hi ha com una mena de maravilla i unes anelles. És normal, és la gràcia de la quinoa. QUan es cou quinoa sempre queden aquestes anelles. Que no us faci cap fàstic!!!!


Aquí, de més a prop, que podreu veure millor aquestes anelles que us comento.


Per fer el tabuleh necessitarem, doncs, el cereal bullit, i les verdures d'estiu.

Picarem a dauets el tomàquet, el cogombre i la ceba tendra. Picarem, ben picat, l'all, la menta i el julivert.


Ara ho barregem tot bé, amb el suc de llimona i l'Oli cavaloca, un dels meus preferits. És un oli que en amanides m'agrada molt, moltíssim. Des que el vaig descobrir a l'Alimentària s'ha fet un dels meus preferits.  A l'etiqueta del tast hi diu: "Color verd amb aromes a herba fresca i verdures. En boca destaca per la seva frescor, picor i amargor". Ideal!!!!!!



I a aquesta barreja hi anem afegint, mica en mica, la quinoa. Tot remenant perquè agafi el gust de tots els seus ingredients. 

El resultat és una amanida refrescant, lleugera, amb molta proteïna, i que agrada a tothom, grans i petits. 

En cas que no us agradi l'all podeu prescindir-ne, tot i que quasi ni es nota. Potser és que jo sóc molt d'all, un dels millors antibiòtics naturals que tenim, i per aquest motiu només una dent d'all és poc, però si voleu, en podeu prescindir.

Que aprofiti!!!!!!!

4 comentaris:

  1. Ahir vaig comprar quinoa per primera vegada, així que tinc pendent de provar-la. Com que el tabulé amb cuscús m'encanta hauré d'estrenar-me amb la quinoa fent el mateix plat, ha d'estar boníssim!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veuràs com et sorprendrà i t'encantarà!!!!

      Elimina
  2. M'encanta el taboulé i fer-lo de quinoa es superbona idea! Molt original... Un petó!

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina
    Respostes
    1. La quinoa és l'opció sense gluten més bona, des del meu punt de vista. Vaig provar-ho amb mill, però no va satisfer l'objectiu

      Elimina